Inruilmandje.
Voelt zich leeg.
Er zit helemaal niets in je inruilmandje..

Hulp nodig bij het inruilen?
Klik hier om te lezen hoe het werkt

Ruil je apparaat in

Coolblue inruilen
Hogere inruilwaarde dan bij je provider
Verstuur je apparaat gratis
Ontvang binnen 7 dagen je waardebon

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Als je geen antwoord op jouw vraag vindt, neem dan contact op met Recell via telefoonnummer: +31 (0)10 - 440 36 66.

Heeft Recell de oplader of andere accessoires en verpakkingen nodig?
Wij hebben alleen complete, werkende telefoons met batterij nodig.

Wat gebeurt er met eventuele simkaarten en geheugenkaarten?
Simkaarten en geheugenkaarten die wij ontvangen worden nooit geretourneerd maar direct gerecycled.

Hoe wordt de waarde van mijn telefoon bepaald?
Alleen werkende, complete mobiele telefoons inclusief batterij en IMEI-nummer, zonder vocht- of andere ernstige schade, en voorkomend op de Coolblue inruilsite komen voor 100% van de vergoeding in aanmerking. Voor toestellen die niet aan deze eisen voldoen, wordt 25% van de waarde uitbetaald m.u.v. toestellen met ernstige schade o.a. gebroken/bleeding lcd's, vochtschade of gebroken toestellen. Voor deze toestellen wordt GEEN vergoeding gegeven. Tevens zijn 'namaak' toestellen uitgesloten.

Wanneer krijg ik 100% van de waarde?
Als het toestel aan de volgende voorwaarden voldoet, krijg je sowieso 100% van de waarde uitgekeerd.

  • het toestel bij een power on test aan en uit gaat
  • men met het toestel kan bellen en gebeld worden
  • alle toetsen/functionaliteiten naar behoren werken
  • de mobiele telefoon compleet is (zonder barsten/scheuren) en inclusief batterij + batterijklepje en IMEI-code sticker inclusief nummer (indien van toepassing)
  • de body niet gescheurd, gebroken of verbogen is en er geen plastic/metalen onderdelen en/of toetsen missen
  • de LCD werkt en intact is zonder barsten/scheuren of vlekken
  • de LCD geen lijnen of dode pixels en/of geen ingebrand scherm heeft
  • het touch screen (indien aanwezig) volledig en goed functioneert
  • het schuifmechanisme (bij slide telefoons) goed functioneert
  • het toestel geen stickers of stickerresten bevat, niet beschilderd is met verf, nagellak etc., niet beplakt is met steentjes.

Het toestel mag niet beveiligd zijn met een pincode, wachtwoord, iCloud/Find my iPhone of Android Device Manager, Google of Samsung account. In dat geval ontvangt u GEEN vergoeding. Mobiele telefoons die worden opgestuurd, maar niet voor vergoeding in aanmerking komen, worden milieuverantwoord gerecycled.

Hoe stuur ik mijn telefoon op?
Nadat je je telefoon hebt aangemeld op deze website, kunnen de telefoons onder vermelding van het ordernummer gratis worden opgestuurd via Bpost. Let op: je verstuurt het pakket op eigen risico. Bij hogere waarde kan het handig zijn om het pakket aangetekend te versturen naar het onderstaande adres van Recell.

Het is ook mogelijk de telefoon direct bij Recell langs te brengen op werkdagen tussen 09.00 en 17.30:

ReCell bv
Weg en Bos 89
2661 DM Bergschenhoek

Neem voordat je langs gaat even contact met op met Recell: +31 (0)10 - 440 36 66

Mag ik mijn telefoon ook in de Coolblue winkel inleveren? 
Nee. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk in verband met wetgeving.

Waarom is het Recell ordernummer belangrijk?
Onder het ordernummer dat je krijgt bij aanmelding van je toestel(len) staan al jouw gegevens geregistreerd. Zonder deze gegevens weten wij niet van wie het pakket afkomstig is, en kunnen we ook geen voucher versturen.

Is er een maximum aantal telefoons dat ik mag inruilen?
Er is geen maximum voor het inzenden van gebruikte, mobiele telefoons.

Ik heb me bedacht; kan ik mijn telefoon nog terugkrijgen?
Ingeleverde toestellen worden nooit geretourneerd.

Wanneer ontvang ik mijn Coolblue waardebon?
Binnen 7 werkdagen na ontvangst en controle van de mobiele telefoon(s) zal het bedrag in de vorm van een Coolblue waardebon per mail door Coolblue naar je worden opgestuurd. Het winkeltegoed is te besteden bij alle Coolblue-shops.

Wanneer ontvang ik mijn cashback?
Binnen 14 dagen nadat je toestel is ontvangen door Recell wordt het bedrag naar je overgemaakt. Let op: het bedrag wordt uitgekeerd 14 dagen na ontvangst van het toestel, niet na de aanmelding.

Wat gebeurt er eigenlijk met mijn telefoon?
Recell laat een deel van de mobiele telefoons door een gespecialiseerde recycling fabriek recyclen. Het andere deel wordt - indien nodig - hersteld/gereviseerd en gaat een tweede leven tegemoet.

overlay-tooltip