Helaas zijn we tijdelijk gestopt met het inruilen van mobiele telefoons en tablets Ben je benieuwd naar wanneer jij je oude toestel weer kunt inruilen? Houd deze pagina dan goed in de gaten.
Coolblue telefoon en tablet reparaties
NL

Language

Ik bedoel taal.


Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Als je geen antwoord op jouw vraag vindt, neem dan contact op met Coolblue Klantenservice (03 80882700)

Hoe werkt de Samsung Galaxy S10 actie?
  1. Pre-order de Samsung S10 tussen 20 februari en 7 maart 2019.
  2. Op 8 maart ontvang je als eerste je nieuwe toestel.
  3. Meld uiterlijk 18 maart je oude smartphone aan op inruil.coolblue.be.
  4. Print je bevestigingsmail en het meegestuurde PostNL verzendlabel.
  5. Stop je oude telefoon en de bevestigingsmail in een doos.
  6. Plak het PostNL verzendlabel op de doos en verstuur je pakket uiterlijk 28 maart naar onze partner Loop.
  7. Na aankomst bij de controleur ontvang je een ontvangstbevestiging via email.
  8. Vervolgens zijn er 2 werkdagen nodig om je oude telefoon te controleren.
  9. Zodra je toestel gecontroleerd en goedgekeurd is ontvang je een mail met het bedrag dat we gaan overschrijven, voor je eigen administratie.
  10. Binnen 10 werkdagen nadat we je oude smartphone hebben ontvangen staat het geld (toestelwaarde en extra cashback) op je rekening
Tot wanneer loopt de inruilactie precies?
Je kan meedoen aan de inruilactie als je je tussen 20 februari en 7 maart de Samsung Galaxy S10 in de pre-order koopt bij Coolblue. Vanaf 8 maart tot uiterlijk 18 maart kan je je oude toestel aanmelden voor de inruilactie. Je hebt dan nog tot uiterlijk 28 maart om je toestel ook daadwerkelijk op te sturen.

Werkt de inruilsite al voor 8 maart?
Ja, de site werkt gedeeltelijk al voor 8 maart. Tot en met 7 maart kan je kijken wat je terugkrijgt voor je oude toestel. Op 8 maart updaten we de site en kan je je toestel ook daadwerkelijk aanmelden voor de actie.

Ik heb mijn S10 ergens anders gekocht. Kan ik nog wel via Coolblue mijn oude toestel inruilen? Nee, alleen als je je nieuwe S10 bij Coolblue hebt gekocht kan je meedoen met de inruilactie. Aan de hand van het IMEI-nummer van je telefoon wordt gecontroleerd of je S10 bij Coolblue is gekocht of niet.

Heeft Coolblue de oplader, andere accessoires of de originele verpakking nodig?
Nee. De telefoon zelf moet wel compleet zijn, dus inclusief de simtray (waar je simkaart(en) en geheugenkaarten in zitten) en, als je een verwijderbare batterij hebt, de batterij en het batterijklepje.

Wat gebeurt er met eventuele simkaarten en geheugenkaarten?
Simkaarten en geheugenkaarten die wij ontvangen worden helaas niet geretourneerd, maar direct gerecycled. Zorg dus dat je je simkaarten en geheugenkaarten uit je toestel haalt.

Waar kan ik de waarde van mijn telefoon zien?
Als je stap 1 en stap 2 op deze site doorloopt, zie je onderaan de pagina hoeveel jouw toestel waard is. Bij stap 3 zie de totale inruilwaarde, dus inclusief je mogelijke extra cashback.

Wat is de "mogelijke cashback waarde"?
Bovenop de inruilwaarde van je telefoon krijg je mogelijk nog een extra cashback. De hoogte van dat bedrag wordt bepaald door welke nieuwe Samsung Galaxy S10, S10 Plus of S10e je koopt. Hieronder zie je welk bedrag je terugkrijgt per telefoon. Op basis van het IMEI nummer van de nieuwe smartphone controleren we of je recht hebt op je gekozen cashback; dat is wel zo netjes.

Toestel Extra cashback
S10e € 0,00
S10 128 GB € 50,00
S10 512 GB € 75,00
S10 Plus 128 GB € 75,00
S10 Plus 512 GB € 100,00
S10 Plus 1TB € 150,00


Wanneer krijg ik 100% van de inruilwaarde?
Als het toestel aan de volgende voorwaarden voldoet, krijg je sowieso 100% van de waarde uitgekeerd.
  • je smartphone gaat over, je kunt er foto’s mee maken en bellen
  • je smartphone is compleet, hij mist geen batterij of achterklepje.
  • de achterkant is niet gebarsten of kapot
  • het scherm werkt zoals het dat moet doen
  • er zitten geen barsten of breuken in het scherm
  • het scherm laat niet los van de behuizing en er is niets ingebrand

Voor toestellen die niet aan al deze eisen voldoen, krijg je 0% van de waarde. Je hebt dan nog wel recht op de (mogelijke) extra cashback.

Het toestel mag niet beveiligd zijn met een pincode, wachtwoord, iCloud/Find my iPhone of Android Device Manager, Google of Samsung account. In dat geval ontvang je slechts 5% van de gecommuniceerde toestelwaarde. Mobiele telefoons die worden opgestuurd, maar niet voor vergoeding in aanmerking komen, worden milieuverantwoord gerecycled. Hiervoor nemen we eerst contact met je op; je kunt je toestel dan ook nog kosteloos terugkrijgen.

Namaaktoestellen zijn uiteraard uitgesloten van deelname.

Wat is een ingebrand scherm?
Bij sommige telefoons komt het voor dat bepaalde delen van het scherm 'inbranden'. Hierdoor werken de pixels niet meer zoals ze dat horen te doen en blijft er één vaste kleur of waas staan.

Wat als na controle blijkt dat mijn smartphone toch niet aan alle eisen voldoet?
Als je smartphone toch in minder goede staat is dan je hebt aangegeven, nemen wij eerst contact met je op. We zullen je telefoon dan niet recyclen zonder jouw toestemming. Als we er niet uitkomen of als we je niet binnen 10 dagen kunnen bereiken, sturen we je smartphone kosteloos terug.

Ik moet de geheugencapaciteit van mijn telefoon invullen. Waar vind ik dat?
Dit kan je vinden bij de instellingen op je telefoon, bij "Algemeen", of "Geheugen"/ "Opslag". Bij de meeste smartphones zal het één van de volgende opties zijn : 16 GB, 32 GB, 64 GB, 128 GB, 256 GB of 512 GB.

Mijn smartphone is € 0,- waard, wat nu?
Je kan nog steeds meedoen aan de Samsung Galaxy S10 inruilactie. Je krijgt dan alleen de eventuele extra cashback. Dit hangt af van welke S10 je aanschaft. Hiervoor moet je echter wel je oude smartphone opsturen. Zonder het versturen van je oude smartphone kan je geen aanspraak maken op de mogelijke extra cashback.

Mijn smartphone staat er niet tussen, kan ik wel meedoen met de actie?
Nee, je kunt helaas niet meedoen.

Kan ik ook iets anders inruilen dat een smartphone?
Nee, je kunt geen andere producten inruilen in combinatie met deze actie.

Hoe stuur ik mijn telefoon op?
Je meldt eerst je telefoon aan op deze website. Print de bevestigingsmail en het meegezonden verzendlabel uit. De bevestigingsmail stop je in de doos, het verzendlabel plak je op de doos. Vervolgens stuur je je pakket kosteloos op via een PostNL punt bij jou in de buurt.

Zijn er kosten verbonden aan de verzending?
Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de verzending.

Help, ik heb geen printer! Kan ik nog wel meedoen?
Niet getreurd, met jouw verzendlabel in de mail kan je bij ieder PostNL punt je label laten afdrukken. Hiervoor ga je met je telefoon naar een PostNL locatie en laat je daar de e-mail met het verzendlabel zien. Zij scannen dan de barcode op je telefoon en printen een label voor je uit. Belangrijk: vergeet dan niet je Coolblue ordernummer en je naam op een briefje in de doos bij te voegen. Anders is het lastig om je order terug te vinden en heb je kans dat het langer duurt voordat je je geld krijgt.

Mag ik mijn telefoon ook in de winkel inleveren?
Ja, vanaf 8 maart is het mogelijk om je oude smartphone in te leveren bij alle Coolblue winkels in Nederland en België.

Is het mogelijk meerdere toestellen in te leveren?
Nee, je kan per aangekochte Samsung Galaxy S10 maar één telefoon inruilen. Koop je meerdere S10's, dan kan je uiteraard wel meerdere toestellen inruilen. Je loopt dan per telefoon apart het inruilproces door.

Wanneer ontvang ik mijn geld/ cashback?
Je ontvangt je geld binnen 10 werkdagen nadat we je oude toestel hebben ontvangen. Het gaat dus niet om de datum waarop je je aanmeldt of je telefoon verstuurt, maar om de dag waarop wij jouw oude telefoon ontvangen.

Wie maakt het geld naar mij over?
Je zal binnen 10 werkdagen na ontvangst van je oude toestel vanuit Coolblue de (mogelijke) toestelwaarde en (mogelijke) extra cashback in één bedrag ontvangen.

Wat gebeurt er eigenlijk met mijn telefoon?
Coolblue laat een deel van de mobiele telefoons recyclen in een gespecialiseerde recyclingfabriek. Het andere deel wordt - indien nodig - hersteld/gereviseerd en gaat dan een tweede leven tegemoet.

Ik heb me bedacht; kan ik mijn telefoon nog terugkrijgen?
Ja, dat kan nog tot het moment dat we geld hebben overgemaakt voor je oude telefoon. In het snelste geval is dit 3 werkdagen na ontvangst; de maximale duur is 10 werkdagen. Let wel op: je smartphone zal dan al helemaal gewist zijn. Eventuele simkaarten en geheugenkaarten zijn dan ook al gerecycled.

Waar kan ik zijn voor vragen over de actie?
De Coolblue Klantenservice staat klaar om vragen over deze te beantwoorden.